bokseri TENTEN
Emä: FI11470/17 BOROK'KO BOGEMNAYA SHTUCHKA
Syntynyt: 15.5.2019
Luovutus: 3.7.2019
Pentueen lisätieto: Valkoinen uros ja peruutuksen vuoksi valkoinen narttu vielä vailla omaa kotiaan. Hinnasta 50e palautetaan 2-vuotiaana, jos koiralla tehdään pevisan mukaiset terveystutkimukset.
Pentueen rekisteröintimaksu on maksettu
Välityksessä (päivitetty 21.7.2019)

Pentue on tunnistusmerkitty

Tietojen oikeellisuudesta ja pentujen rekisteröintikelpoisuudesta vastaa kasvattaja

HARJU-SÄNTTI MARI, SEINÄJOKI

Kennelnimi: TENTEN (myönnetty 14.2.2011)

Rotu: 144 bokseri
Rotujärjestö: http://www.bokseriyhdistys.fi/
Rotujärjestön pentuvälitys: http://www.bokseriyhdistys.fi/6
PEVISA-ehdot: 31.12.2016 saakka: Pentujen vanhemmista tulee olla ennen asutusta annettu lonkkakuvauslausunto, selkälausunto ja astutushetkellä voimassa oleva sydämen kuuntelutulos. Rekisteröinnin raja-arvo on lonkkaniveldysplasian aste C. Selkäkuvaus voidaan tehdä aikaisintaan 24 kk iässä. Spondyloosilausunnon raja-arvo on aste 3 ja tämän tuloksen saanut koira voidaan parittaa vain sellaisen koiran kanssa, jonka lausunto on aste 0 tai aste 1. Alle vuoden iässä tehdyn sydänkuuntelun tulos on voimassa 12 kk ja yli vuoden iässä tehdyn sydänkuuntelun tulos on voimassa 24 kk. Mikäli sivuääni kuuluu tai tulos on epävarma, on koiran sydän tutkittava doppler-tutkimuksella (aikaisintaan 12 kuukauden iässä) ennen astutusta. Mikäli doppler-tutkimuksessa sydämestä löytyy jokin sairaus, ei koiraa saa käyttää jalostukseen. Doppler-tulokset normaali ja avoin ovat hyväksyttäviä. 1.1.2017 alkaen: Pentujen vanhemmista tulee olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto, selkälausunto (SP) ja astutushetkellä voimassa oleva sydämen kuuntelutulos, Rekisteröinnin raja-arvo on lonkkaniveldysplasian aste C. Selkäkuvaus voidaan tehdä aikaisintaan 24 kk iässä. Spondyloosilausunnon raja-arvo on aste 3 ja tämän tuloksen saanut koira voidaan parittaa vain sellaisen koiran kanssa, jonka lausunto on aste 0 tai aste 1. Alle vuoden iässä tehdyn sydänkuuntelun tulos on voimassa 12kk ja yli vuoden iässä tehdyn sydänkuuntelun tulos on voimassa 24 kk. Mikäli sivuääni kuuluu tai tulos on epävarma, on koiran sydän tutkittava doppler-tutkimuksella (aikaisintaan 12 kuukauden iässä) ennen astutusta. Doppler-tulokset normaali ja avoin ovat hyväksyttäviä. Ultraäänitutkimusta ei tarvitse uusia. Jos koiralle on tehty ultraäänitutkimus, ei myöskään auskultaatiotutkimusta tarvitse uusia. Koiraa ei saa käyttää jalostukseen, jos tutkimuksissa löytyy joku sydänsairaus.