pohjanpystykorva

Rotu: 276 pohjanpystykorva
Rotujärjestö: Suomen Pystykorvajärjestö - Finska Spetsklubben ry
Rotujärjestön pentuvälitys: http://www.spj.fi/app/pentu/list/-/id/13
PEVISA-ehdot: Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva polvitarkastuslausunto ja silmätarkastuslausunto. Koiran on silmätutkimushetkellä oltava täyttänyt 12 kk ja silmätarkastuslausunto ei astutushetkellä saa olla 36 kk vanhempi. Perinnöllistä kataraktaa, PRA:ta tai PHTVL/PHPV –sairauden asteita 2-6 sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Diagnoosi muu (vähämerkityksellinen) katarakta ei kuitenkaan sulje koiraa jalostuksesta. Silmätutkimustuloksen PHTVL/PHPV aste 1 tuloksen saaneelle koiralle on käytettävä PHTVL/PHPV:n suhteen tervettä parituskumppania. Rekisteröinnin raja-arvo on polvilumpioluksaation aste 1 ja astetta 1 sairastavalle on käytettävä parituskumppania, jonka polvilumpioluksaatiotulos on 0. Pentueen sukusiitosaste saa olla enintään 6,25% seitsemästä sukupolvesta laskettuna. Laskennassa huomioidaan Kennelliiton tiedossa olevat esivanhemmat. Koiralle rekisteröityjen jälkeläisten määrä saa olla korkeintaan 30 pentua. Se pentue, jossa raja ylittyy, rekisteröidään kokonaisuudessaan.

ERKIN VÄINPITKÄNEN MARTTIPAALIJÄRVI1 uros, 1 narttu1.10.201919.11.20191200 €

Yhteensä1 pentue, 2 pentua