tanskandoggi, musta ja harlekiini

Rotu: 235.2 tanskandoggi, musta ja harlekiini
Rotujärjestö: Suomen Tanskandoggi ry
Rotujärjestön pentuvälitys: http://www.greatdane.fi/?page_id=2529
PEVISA-ehdot: Pentujen vanhemmista pitää olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja kyynärkuvauslausunto sekä astutushetkellä voimassa oleva sydänkuuntelulausunto. Lonkka- ja kyynärkuvaushetkellä koiran tulee olla täyttänyt 18 kk. Sydänkuuntelulausunto ei astutushetkellä saa olla 12 kk vanhempi. 1.7.2019 alkaen vaaditaan astutushetkellä voimassa oleva ultraäänitutkimus ja sydänfilmitutkimus (EKG). Lausunto on voimassa 12 kk ja tutkimuksen alaikäraja on 18 kk. Koiraa ei saa käyttää jalostukseen, jos tutkimuksissa todetaan joku sydänsairaus tai tutkimuksen tulos on avoin. Ulkomaisten koirien eläinlääkärin suorittaman sydänultratutkimuksen tulokset hyväksytään pentuetta rekisteröitäessä jos tutkimus on eläinlääkärin suorittama sydänultratutkimus, koiran tunnistusmerkintä on näkyvissä, lausunnosta ilmenee, että koira on tutkittu DCM:n varalta ja koiralla ei ole todettu minkään sydänsairausen oireita.

Ei kenneleitä